سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با کشور دانمارک

 برای اقامت در دانمارک و یا تحصیل در دانمارک توصیه می کنیم تا ابتدا آشنایی با کشور دانمارک داشته باشید. ما سعی در ارایه کامل ترین اطلاعات در رابطه با آشنایی با کشور دانمارک داشته و در خدمت شما دوستان عزیز قرار داده ایم.**>                                                                                                                                                                  آشنایی با دانمارک

دانمارک با 5?5 میلیون نفر جمعیت ، جنوبی ترین کشور اسکاندیناوی است که تنها با آلمان مرز مشترک دارد. پایتخت این کشور شهر کپنهاگ و واحد پولشان کرون دانمارک است و با اینکه کشور دانمارک در سال 1973 به اتحادیه اروپا پیوسته اما به حوزه یورو نپیوسته ‌است.

 

زبان مردم این کشور دانمارکی است و همچنین زبان‌های فاروئی، گرینلندی و المانی نیز به عنوان زبان‌های محلی در کشور دانمارک رسمیت دارند.

 

کشور دانمارک در منطقه‌ زمانی UTC/GMT +2 قرار دارد و یک ساعت و نیم از تهران عقب ‌تر است.

 

کشور دانمارک از اعضای مؤسس سازمان ملل و ناتو است. کشور دانمارک از نظر کم بودن اختلاف درآمد مردم، در رتبه اول جهان و از نظر درآمد سرانه در رتبه هفتم جهان قرار دارد و در بررسی‌های سالانه، مردم آن مکرراً به عنوان راضی‌ترین مردم جهان شناخته شده اند و همچنین در سال 2016 شرکت یونیورسام با انتشار شاخص سالانه شادی، کشور دانمارک را در رتبه نخست شادترین و راضی‌ترین نیروی کار در دنیا قرار داد. کشور دانمارک  به عنوان کشوری با کمترین فساد اداری در جهان به ‌شمار می‌آید.

 

پرچم کشور دانمارک که شامل یک صلیب سفید در میان آن است قدیمی‌ترین پرچمی در جهان است که از سال 1821 تا به حال استفاده می‌شود. صلیب سفید این پرچم را در پرچم کشورهای انگلیس، سوئد، نروژ، فنلاند و ایسلند هم می‌توان دید.

 

دانمارک

پرچم دانمارک

 

کشور پادشاهی دانمارک بعد از کشور ژاپن دارای قدیمی‌ترین خاندان پادشاهی است. دانمارک دو سرود ملی دارد: یکی سرود شهروندان و دیگری سرود سلطنتی.

 

دانمارک به 5 استان و 98 شهرستان تقسیم میشود و همچنین گرینلند و جزایر فارو نیز دو قلمرو برون‌مرزی و خودگردان دانمارک به‌شمار می‌آیند.

 

آشنایی با دانمارک – استان های دانمارک

هوودستادن دانمارک

نوردیولند دانمارک

میدیولند دانمارک

شیلند دانمارک

سید دانمارک

آشنایی با دانمارک–شرایط اقتصادی دانمارک

فرآورده‌ های لبنی و گوشتی، توربین‌ های بادی، پوست سمور و روباه، اسباب‌بازی، دارو و تجهیزات پزشکی مهمترین کالاهای صادراتی دانمارک هستند. از نظر شاخص فساد اقتصادی، دانمارک (به همراه کشورهای دیگری همچون فنلاند و نیوزیلند) سال‌های زیادی به عنوان کشور نمونه که کمترین فساد اقتصادی را داشته‌ است، معرفی شده‌ است.

 

آشنایی با دانمارک–خصوصیات اخلاقی و علاقه های شخصی دانمارکی ها

برابری اجتماعی، میانه روی و وقت‌شناسی از جنبه‌های مهم روش زندگی دانمارکی است. فوتبال، پرطرفدارترین ورزش دانمارک است. قایقرانی و دیگر ورزش‌های آبی نیز طرفداران فراوان دارد، و همچنین هندبال، بدمینتون و ژیمناستیک.  گروهی از مردم نیز به ورزش اتوموبیل رانی علاقه‌مندند. دانمارک یکی از کشورهایی است که در جهان دارای بیشترین تعداد دوچرخه‌سوار می‌باشد. در ساعات شلوغی ترافیک شهر، تعداد زیادی دوچرخه سوار معمولا والدینی  هستند که فرزندان خود را حمل می‌کنند.

 

آشنایی با دانمارک–هزینه زندگی در دانمارک

هزینه زندگی در شهرهای بزرگ و کوچک دانمارک با هم متفاوت است یعنی چنانچه شما ساکن شهرهای بزرگ همانند کپنهاگن باشید هزینه زندگی ماهیانه حدود 7000 کرون دانمارک و در شهرهای کوچک بطور میانگین 5000 کرون دانمارک است. اگر شما همراه نیز داشته باشید ، هزینه همراه نصف هزینه شما می باشد.

 

کپنهاگن دانمارک

کپنهاگن دانمارک

 

آشنایی با دانمارک–شماره های اضطراری دانمارک

پلیس برای شرایط غیراضطراری دانمارک : 114

 

شماره‌ اضطراری عمومی برای پلیس، آمبولانس و آتش‌نشانی دانمارک:  112

 

آشنایی با دانمارک–فرودگاههای بین المللی دانمارک

فرودگاه آلبورگ دانمارک

 

فرودگاه آرهوس دانمارک

 

فرودگاه بیلاند دانمارک

 

فرودگاه کپنهاگ دانمارک

 

آشنایی با دانمارک– آب و هوایی دانمارک

آب‌و‌هوای دانمارک معتدل است. جریان گلف استریم سبب اعتدال هوا در این کشور شده است. در این کشور 4 فصل متمایز وجود دارد؛ بهار، تابستان، پاییز و زمستان. آب‌وهوا در ماه‌های بهاری آوریل و مه ملایم است و ماه‌های تابستانی ژوئن و جولای و آگوست، گرم‌ترین ماه‌های سال هستند. پاییز از سپتامبر تا نوامبر ادامه دارد و معمولا ابری و بارانی است. ماه‌های زمستانی دسامبر تا مارس سرد هستند و یخبندان و بارش برف دارند.

 

دانمارک در منطقه‌ معتدل شمالی قرار دارد و میانگین دمای هوای آن 7/7 درجه سانتیگراد است. فوریه معمولا سردترین ماه سال و میانگین دما صفر درجه سانتیگراد است. ماه آگوست با میانگین دمای 15/7 درجه‌ سانتیگراد، گرم‌ ترین ماه سال است.

 

دانمارک با کیلومترها خط ساحلی احاطه شده و یکی از سرگرمی‌ها و تفریحات اهالی و گردشگران در این کشور، شنا در اقیانوس است. بهترین زمان برای شنا در دانمارک در ماه‌های تابستانی از ژوئن تا آگوست است. میانگین دمای دریا در این مدت بین 17 تا 22 درجه سانتیگراد است. در ماه آگوست، میانگین دمای آب تا 25 درجه هم می‌رسد.

 

آشنایی با دانمارک–جاذبه های گردشگری دانمارک

کپنهاگ، دنیایی از جاذبه‌ های گردشگری متنوع و مقصد اصلی گردشگران در سفر به دانمارک است. پایتخت زیبای دانمارک، معماری فوق‌العاده، تفریحات شبانه‌ی پرجنب‌و‌جوش و اهالی مهمان‌نوازی دارد. بزرگ‌ترین شهر دانمارک، یک مقصد گردشگری گران است اما بدون شک ارزش هزینه کردن دارد.

 

از جمله جاذبه های گردشگری دانمارک به مکان های دیدنی زیر اشاره نمود:

 

باغ های تیوولی ، کاخ کریستینبورگ ، موزه ملی دانمارک ، گالری ملی دانمارک ، نیهاون ، برج مدور ، کاخ آمالین برگ ، پل اورسوند ، موزه فضای باز Lyngby و…

منبع: atiyeafarinan.com